Συνέντευξη για δουλειά

Please...pay attention!

1 min read

Έχετε στείλει τη συνοδευτική επιστολή και το βιογραφικό σας και μετά λαμβάνετε το τηλεφώνημα για συνέντευξη!
Και εδώ έρχεται το δύσκολο μέρος. Για να σκίσετε στην συνέντευξη εργασίας, πρέπει να πάτε προετοιμασμένοι. Η προετοιμασία για μια συνέντευξη για δουλειά σημαίνει να γνωρίζεις όσα περισσότερα μπορείς για τη θέση, την εταιρεία και να μπορείς να απαντήσεις σε όλες τις ερωτήσεις τους με τρόπο που «πουλάς» τον εαυτό σου αλλά δεν βγαίνεις ως αλαζονικός.

Ερευνήστε την εταιρεία

Μελετήστε την περιγραφή της εργασίας και τον ιστότοπο της εταιρείας. Ερευνήστε την εταιρεία και την κουλτούρα της στο LinkedIn και στο διαδίκτυο. Δοκιμάστε τα προϊόντα ή την υπηρεσία τους ως πελάτης (1). Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να απαντήσετε σε μια από τις πιο κοινές ερωτήσεις σε μια συνέντευξη: Γιατί θέλετε να εργαστείτε για εμάς; ή Τι γνωρίζετε για εμάς; Μην ξεχάσετε να εξηγήσετε γιατί η εταιρεία τους και η συγκεκριμένη θέση είναι κατάλληλη για εσάς.

Προετοιμάστε τις απαντήσεις σας σε μερικές γενικές ερωτήσεις συνέντευξης

Για παράδειγμα: Πείτε μου για τον εαυτό σας ή Ποια είναι τα μειονεκτήματα σας; και Ποια είναι τα δυνατά σας σημεία;

Δεν θα επεκταθώ σε αυτό τώρα γιατί στο επόμενο άρθρο μας θα μιλήσουμε για τις πιο συχνές ερωτήσεις σε μια συνέντευξη και πώς να τις απαντήσουμε.

  Προετοιμάστε ερωτήσεις για εκείνουςΣτο τέλος της συνέντευξης, πιθανότητα ο διευθυντής πρόσληψης να σας ρωτήσει εάν έχετε απορίες (2). Μην πείτε όχι. Δείξτε το ενδιαφέρον σας. Μερικές από τις ερωτήσεις που μπορείτε να κάνετε περιλαμβάνουν: 

Ποια είναι τα επόμενα βήματα στη διαδικασία πρόσληψης;

Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για αυτή την θέση;

Τι μπορείτε να μου πείτε για τη δουλειά εκτός από αυτό που περιείχε η περιγραφή;

Μάθετε τη τοποθεσία της συνέντευξηςΜερικές φορές, η συνέντευξη μπορεί να πραγματοποιηθεί σε μια τοποθεσία που δεν έχετε ξαναπάει πριν, οπότε είναι καλή ιδέα μερικές μέρες πριν να πάτε στη συγκεκριμένη τοποθεσία. Μπορείτε να ελέγξετε τη διαδρομή, πόση ώρα χρειάζεται για να φτάσετε εκεί και εάν υπάρχει χώρος στάθμευσης.

Σε κάθε περίπτωση, φύγετε νωρίς για να έχετε χρόνο σε περίπτωση που συμβεί κάτι. Πάρτε μαζί σας τα στοιχεία επικοινωνίας του διευθυντή πρόσληψης για να τον καλέσετε και να τον ενημερώσετε (3).

 

Ενδυματολογικός κώδικας

Ντύσου επαγγελματικά. Δεν μπορείτε να κάνετε λάθος με ένα ντύσιμο γραφείου. Ανάλογα με την εταιρεία, μπορείτε να φορέσετε μία πιο επίσημη ενδυμασία, όπως κοστούμι ή επαγγελματική casual ενδυμασία, όπως chinos με πουκάμισο για άνδρες και συντηρητικό φόρεμα ή παντελόνι, φούστα με μπλούζα για γυναίκες (4). Ακόμα κι αν έχετε υποβάλει αίτηση για εργασία ως σερβιτόρος που μπορεί να έχει ένα πιο χαλαρό περιβάλλον, θα πρέπει να φαίνεστε καθαροί και περιποιημένοι. Ένα casual παντελόνι με πόλο μπλούζα θα ήταν κατάλληλο.

Τι να μην φορέσετε:

  • Παλιά ρούχα και παπούτσια που μοιάζουν ξεπερασμένα και φθαρμένα
  • Ψηλά τακούνια αν δεν μπορείτε να περπατήσετε σε αυτά. Επιλέξτε παπούτσια που είναι κλειστά μπροστά και με χαμηλό τακούνι.
  • Αθλητικά παπούτσια ή σανδάλια
  • Πολύ μακιγιάζ, κοσμήματα και άρωμα / κολόνια
  • Έντονα χρώματα σε ρούχα, παπούτσια ή μακιγιάζ (μπορεί να αποσπά την προσοχή του ερωτώμενου)
  • Οτιδήποτε εκθέτει πολύ δέρμα (κοντή φούστα, χαμηλό ντεκολτέ στην μπλούζα)
  • Σορτς

Μην αφήσετε την ενδυματολογική επιλογή σας την τελευταία στιγμή. Δοκιμάστε ολόκληρο το σύνολο μερικές μέρες πριν από τη συνέντευξη για να βεβαιωθείτε ότι όλα εφαρμόζουν σωστά, είναι καθαρά και σιδερωμένα.

 

 Τι πρέπει να έχετε μαζί σας

Αντίγραφα του βιογραφικού σας • Λίστα συστάσεων σε περίπτωση που τη ζητήσουν • Τα στοιχεία επικοινωνίας και τις οδηγίες για να φθάσετε εκεί • Σημειωματάριο και στυλό •  Portofolio / δείγματα εργασίας, εάν υπάρχουν (εξαρτάται από το επάγγελμα)• Μέντα αναπνοής (όχι τσίχλες)

Μην φέρετε μαζί σας τον γονέα ή το αγόρι σας ( ναι, κάποιοι άνθρωποι το κάνουν αυτό!)

 Συμπεριφορά

  •  Χαμόγελο
  • Δυνατή χειραψία
  • Να είστε ευγενικοί με όλους
  • Μην κάνετε πάρα πολλές χειρονομίες
  • Διατηρώ οπτική επαφή

Ευχαριστήρια επιστολή

Εάν θέλετε να εντυπωσιάσετε περισσότερο τον διευθυντή πρόσληψης και να σας ξεχωρίσει από τους άλλους υποψηφίους, στείλτε ένα ευχαριστήριο μήνυμα μέσω e-mail εντός 24 ωρών από τη συνέντευξη (5). Στην ευχαριστήρια επιστολή θα πρέπει να εκφράσετε την εκτίμησή σας και να του/της υπενθυμίσετε πόσο κατάλληλος/η είστε για τη θέση.

 

 

 

 

Πηγές:

  • Eilers, Christian “50+ Best job interview tips and tricks that get jobs” Zety. 11 June 2019.https://zety.com/blog/interview-tips

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

@ampapagiannaki

Η Άννα-Μαρία Παπαγιαννάκη έχει πτυχίο Ψυχολογίας από το Αμερικανικό Κολλέγιο της Ελλάδας, το Deree και μεταπτυχιακό (MBA) που επικεντρώνεται στην Διοίκηση Επιχειρήσεων από το Πανεπιστήμιο DeVry. Έχει πάνω από 15 χρόνια εμπειρίας στο λιανικό εμπόριο ως Διευθύντρια